Why do all the good come to an end?

- Hur vet man när man är kär?
- Och vad är det för skillnad mellan att vara kär och vara förälskad?
- Kan man bara sluta älska någon?
- Är kärlek verkligen någonting bra?



Satt och funderade på de frågorna i dag när jag och Johanna gjorde våran engelska uppgift, inte för att den har något speciellt att göra med kärlek men däremot förhållanden. Börja iallafall att tänka och jag vet inte om jag kan se det meningsfulla med kärlek just nu. Sen alla som deppar sönder sig över ofunnen kärlek, vet inte om jag förstå varför  vissa människor deppar sönder sig bara för att dom inte har tjej/kille. Vaddå? Det kommer när det kommer, man kan inte tvinga sig till det därför är det inget att deppa över. Plus att vara kär och/eller ha kille /tjej är inte himmelriket alla gånger det kan faktiskt vara och motsatsen, helvete.  Det är mycket problem när det gäller förhållande också bättre då kanske att bara strunta i kärlek och förhållande för man brukar ju säga när du inte letar efter kärlek så hittar kärleken dig. Tror på att det stämmer, för mig har det alltid varit så kanske inte till all lycka men.
Men känslor är någonting vi människor inte kan styra över, det styr sig själv typ. Och när allt detta kom upp i mitt huvud så kom jag och tänka på en sak som min förra (så älskade) engelskalärare sa till oss på en lektion.

"Ni ungdomar kan inte älska någon, ni vet inte vad kärlek är"

Är det sant?
Kanske, kanske inte.
Kan vi unga inte känna kärlek som vuxna, det tror jag inte på jag tror inte det handlar om hur gammal man är om man är vuxen eller ung. Det handlar om att hitta "den rätta", när man gör det så vet man vad älska/kärlek är. Men sen tror jag att man som ung kan hitta "den rätta" men vara för unga för att kunna hantera det på ett moget sätt. Man gör dumma saker när man är unga, man är jävligt omogen och på det sättet kanske man förlorar den rätta.
Men det kan också vara en tonårsförälskelse, men det är en jävla annan sak.
Men kärlek kan också vara det goda även om det tar slut, man hr alltid minnena kvar av det bra som vart och det dåliga. Men man har ju fått en fin tid tillsammans med någon. Och man har fått veta känslan av att vara kär och ha någon att bry sig om. Men då kanske folk tycker ja men det tar ju slut och då gör det ju så ont och man bråkar och hit och dit, ja men du har ju ändå minnena kvar och dom måste ju räknas. När det tar slut så tänker man oftast på det bättre som vart i förhållandet. Så jag tror ändå att all kärlek är till det bättre i slutändan även om det gör ont.



/.F


Kommentarer
Postat av: Alaa

Man kan hitta den rätta, men det är mycket som står på vägen då.. Många taggar.. Engelska läraren menar nog inte att vi inte kan älska, det handlar om hur stark man e.. Att kunna hålla ett förhållande och försöka med det andra paret att förstora kärleken mellan varandra.. Om man är svag då är förhållandet över.. Ett förhållande kräver rätt så mycket,, men vi ungdomar är inte självständiga och kan inte hantera saker på ett bra sätt.. Därför tar det alltid slut i ett förhållande mellan ungdomar.. Det vad jag tror ..

2009-02-12 @ 21:26:45
URL: http://alaaswords.blogg.se/
Postat av: Olivia Widholm

så himla bra skrivet filippa !!!!!

2009-02-12 @ 23:07:45
URL: http://sevenwords.blogg.se/
Postat av: Filippa Westerberg

Alla tycker vi olika alaa men det kasnke ligger nått i det du säger :) <3

2009-02-12 @ 23:39:42
URL: http://frommyinside.blogg.se/
Postat av: Filippa Westerberg

TAck Olle <3

2009-02-12 @ 23:40:02
URL: http://frommyinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0