snälla,





OMG!



OMG!


Bästa beskrivningen. TEAM JACOB!! Lätt.
Seriöst fattar inte han var så sjukt grym, jag satt bara och kunde inte släppa blicken från han. Han var så trollblindande, han var så het, snälla när han tog av sig tröjan första gången andra gången tredje... jag DOG!

Filmen består av vältränade killar som springer runt utan tröja, Ja tack!

Kvällen var fin måste bara berätta det sjuka som hände.

Så jag slutade praktiken min snälla handledare skulel skjusa hem mig är vi stolforsrondellen och när vi ska svänga där skriker jag till för det ligger en människa mitt på vägen. Det var en mycket gammal man som låg där och inte kunde resa sig upp. Jag typ for ut ur bilden så fort jag förstod att det var en gubbe. Rusar fram till han och försöker få kontackt frågar om han behöver hjälp om jags ka ringa ambulans osv. Min handledare är tätt bakom efter han kört bort bilen.
han försöker hjälpa den gammla mannen man han kunde inte lyfta upp han. Gubben hade ingen kraft alls att resa sig upp och nu blöder han ganska så kraftigt  från haka och händer utav fallet. Min handledare ringer ambulans och jag vifftar med händerna för att få bilarna som kom att inte köra på den stackars farbrorn.
Samtidigt som allt händer så ringer och smsar Sara som en galning eftersom vi hade en tid bokning på ming sju och klockan tickade på ganska så bra.

En annan man kommer fram och hjälper min handledare att lyfta gubben bort från gatan. Mbulansen har ännu inte kommit (skandal?) nu har det gått ca en kvart.
Vi stannar hos mannen  min handledare ger han lite papper att torka lite blod med. Gubben envisas om att han INTE vill ha en ambulans så vi erbjuder honom skjus till sjukhuser men så klart ni vet ju hur äldre fruktar sjukhus och hur fruktansvärt envisa de kan vara. 

halvtimma senare ingen ambulans, vi skjusar hem gubben.

MEn jag lackade ur på att ingen ambulans dök upp på 30 min, 30 min!!  Det är ändå en lång tid. Jag vart skit rädd att det skulle vart någonting värre som hänt, hjärtattack elelr hjärtinfarkt. Jag var gasnka så skakig efter vi åkt kan jag säga.
Väl hemma sitter Sara och är bitter på min sena ankomst men vi kom till stan vid 15-20 över så så farligt sena vart vi inte!

Aja nu rullar jag vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0