varför skulle det handla om dig? när det kan handla om någon annan

Du vet när du hittar den perfekta skon och du får den utan en större ansträngning?!

eE sådan upplevelse hade jag för någon dag sen, jag såg skon utan förvarning såg den stira på mig coh jag stirade tillbaka med en fast men osäker blir. Vad kommer hända? Hur kommer det sluta?
Sakta tar jag ett steg framåt, ett osäkert steg med ett litet leende på läpparna. Kännslan av att skon liksom gled över golvet mot mig. Med en flackande blick kollar jag på den från sida till sida, uppifrån och nerifrån och upp.
Ett mystiskt nästan djuriskt leende kommer sakta smygande och jag tar tag i skon med ett varsamt gräpp, som sedan blir till ett stadigt gräpp.
Lyfter sakta upp skon, och börjar studera den men en intensiv blick.....
Sekunderna går och till sisst äntligen så får man prova skon. Man känner hur skon sitter perfekt, kännslan av skon på foten... finns inga ord att beskriva.
Går runt med skorna och provar dom, vandrar runt i den ett tag. Till sist tar du av dig skorna och vandrar därifrån med dom hem, helt utan kostnad och ansträngning. Lätt....
Uppleft det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0