en utsliten bräda,

Sitter just nu i mitt rum klar vaken men trött som ett as, jag kan inte förstå varför jag inte sover. Jag brukar få svårt och sova när det hänt saker eller när något/någon stör mig. Men just nu i mitt liv rullar allt på jätte bra så jag kan inte förstår varför min kropp och min hjärna inte kan slappna av, vad är det som jag omedvetet eltar?

Jag tänkte först att det var kanske pga för mycket energi, men i dag har jag gjort så sjukt mycket känns det som och det har vart en stressig dag, morgonen vaknar trött som ett as sliter mig upp ur sängen och släpar min häck ner på stan för ett möte på arbetsförmedlingen, jobbade sedan häcken av mig och efter jobbet så åkte jag för att jobba lite till, kom hem städade bilen och sen ut för en riktig lång promenad med Alexandra. Och då är det inget små daltande vi gick för fulla muggar. Så vad är det då som är fel på mig? Vad är det min kropp inte kan slita älta på när jag är själv?

Sitter med ryggen rök mot väggen med en kudde emellan, lampan är tänkt och jag har min dator i knät. Huset är totalt knäpp tyst och det är verkligen mörkt ute... men inte lita mörkt som det var för 3o-5o min sedan. Jag kan höra min väckarklocka tick och min moibil som ligger på laddning lyser upp en del av rummet i en hörnet. Annars känns det som om det bara är jag och datorn som lever  just nu, som om hela världen har stannat av.  Tänk om det faktiskt skulle vara så att hela världen har försvunnit under den tid jag legat vaken i mitt mörka ensamma rum? Ja, tänk om när jag väljer att gå ut eller när solen reser sig och snuddar marken att det bara är jag kvar, inte för att det skulle hända men ibland känns det så när jag ligger vaken i mitt tysta och mörka rum på nätterna när jag inte kan sova. 

Vad är det som min kropp och mitt psyke funderar över men som inte jag funderar över, vad är det jag grubblar på i mitt omedvetna som stör mitt skönhetssömn?

Det kommer väl sluta som det alltid gör att jag går upp, tar mig ett glas oboý sätter mig vid köksbordet och grubblar så hårt jag kan i några minuter, tills oboýen är slut och klockan tickat på allt för mycket. Jag vandrar upp till min säng igen och ligger vaken ytterligare en tid tills min kropp blir utslagen. Vaknar dagen efter och inser att jag sovit för lite inatt igen.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0