du har inte rätt fallenhet,

Som jag sa i ett tidigare in lägg, frånvaro vad är första och andra tanken av ordet?,


För mig säger ordet i första hand, grundskolan årskurs 8, bästa och mest lärorikaste året i mitt liv tror jag. 
Inte akademisk då utan som person. Jag lärde mig mycket om mig själv, vem jag var och vem jag ville vara och vem jag lossades vara. 
Jag hade fruktansvärt mycket frånvaro och för det mesta var det för- och eftermiddagar. 
förmiddagar för jag älskar att sova, eftermiddagar för att det fanns roligare saker och jag hade tröttnat på att tracka djurgårds eleverna. 

Min frånvaro då bettyde sömn och skoj. Jag hade fruktansvärt kul till 99% av den tiden där det stod frånvaro i mina papper.

Självklart var det någonting jag fick sota dyrt för när betygen kom i samband med sommaren. Men min sommar var lika kul för de men med en tuffare och tråkigare år där efter när både 8:ans och 9:ans betyg skulle upp. 

Men för mig vart det värt det på många vis. Men också jag fick i nian bevisa för alla att jag kan om jag vill. Bästa känslan jag haft i mitt liv.

I andra hand då?

vad toppar detta? Jo förhållande. Min andra tanke är frånvarande i ett förhållande mellan två personer. mentalt och fysiskt. Man kanske inte ger 100%, man kanske inte ställer upp för den andre när de behöver de, skippar att svara på sms eller samtal x-antal gånger, undviker den viktiga kvalitets tiden man måste/ ska ha tillsammans. 
Det är min andra tanke 

och för att fula mig lägga in en notis tredje, föräldrar. Men jag har aldrig drabbats av det så jag kan inte känslan, jag känner inte igen den om det skulle hända och jag kan inte förstå eller beskriva den. Men jag kan lita med de som känt den eller känner den. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0