,

Sverige står skakat nu efter terrordådet i Stockholm, ( de som missat de är fan.....) 
det pratas om det hela tiden, på nyheterna olika debatter på tv, radio, hemsidor, bloggar. 

Oron och skräcken har nog spridit sig ganska snabbt, ju mer det pratas om det ju mer upprörd tror jag att folk blir. Jag själv känner väl mig si så där.
Känner mig mest IRRITERAD och lite små förbannad. 
Kan inte känna mig rädd eller skakad eftersom idioten inte ens lyckades döda någon annan än sig själv, då är det nog inga smarta människor man har att göra med. 

Jag förstår inte hur man kan bli så hjärntvättade att de tar sina egna liv, han som gjorde de här i Stockholm hade 3 barn och en fru.  tycker synd om barnen och att de har lämnat ut hans bild. Tänker på barnens vänner och vänners föräldrar kanske känner igen han. Jobbigt läge va?

Plus detta gör inte stämningen bättre i Sverige bland utlänningar och svenskar. 
Många svenskar blir förbanade och drar alla över en kant och i sin tur så blir det många utlänningar som känner sig rädda( de är ju detta de flytt från) känner sig också utpekade.. OSv
Händelsen sätter igång en kedjereaktion!

Tråkigt att de ska hända just denna tid på året också, det är otroligt mycket folk på stan nu som julhandlar och spenderar tiden med vänner och familj. Jag vet inte hur det ser ut på stockholms gator just nu men det är en tråkig tid det händer i. 
det är meningen att vi ska kunna handla, fika,luncha i lugn och ro. Jag känner att jag vill kunna sitta med min kaffe kolla ut band folket utan att känna att någon någonstan när som hälst kan få en knäpp  huvudet och spränga både huvud och ben av mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0