sådan sjuk glädje,

Ja sitter coh väntar på Sara nu och läser aftonbladet.se och hittade mig en intresant artikel. Den handlar om abort.  http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6699700.ab 




"Anna behöll barnet – mot pappans vilja
Efter debatten om ofrivilliga pappor: ”Jag kunde bara inte göra abort”

Anna Holmberg var 21 och hade egentligen andra planer.

Men när hon blev gravid valde hon att föda barnet – mot pappans vilja.

– Han vill absolut inte ha barn. Men jag kunde bara inte göra abort, säger Anna Holmberg. "




Intresant debatt kan man nog skapa på detta!
Är det okej att bara kvinnan ska bestämma?
Om mannen vill ha men inte kvinnan så ligger det till stor del på hennes lott att välja?
I detta fall var fadern till barnet ynka 21 år, men har åldern någon roll?

Jag har svårt att ställa mig på en sida. Men det är ändå kvinnans kropp som ska uttsättas för graviditeten samt aborten.
För mig satte det stora spår i huvudet efter artekeln och jag satt och argumenterade för båda sidorna.

Men om mannen säger att han INTE vill ha barnet men kvinnan säger att hon promt ska föda det ändå, ska han betala något underhåll då eller ska kvinnan på egen han klara av det rent ekonomiskt?

Fundera på den du,

Nus ka jags nart möta sara på en fika, MYS!

PS kolla in denn SJUKA sak http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6638472.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0