är det inte dom idag så är det några andra imorgon,

Ja, det har ju snackats en hel del om programmet " ung & bortskämd" så jag slog mig ner nyss och tog i kapp de två avsnitt som man nu kan se på SVT hemsida.

Min mor tycker att jag är bortskämd och jag kan väl säga att jag kanske är det till en viss gräns men själv tycker jag inte det. Så jag ska argumentera för och mot att jag är det. 

Men ung, det är jag ju flera år till så.. * blink

varför jag inte är bortskämd:

- Pengar; jag betalar för mig själv när det kommer till allt, kläder, skor bensin, krogen U name it. Och det är jag NU tacksam för jag vet pengars värde och jag har lärt mig den hårda vägen sen jag var 14-15. Är det slut så är det slut. 
- Saker, jag äger ingen egen bil så jag lånar mina pärons bil, de har ju två, MEN jag betalar all bensin själv. 
- städa tvätta, jag tvättar mina egna kläder och det har jag gjort sen 1-2 år tillbaka, har jag inte tvättat har jag INGA kläder. Städa, jag bor själv på över plan på huset och där med ansvarar för att det är rent och snyggt där. De säger en gång i veckan men jag slöar en del där...

Varför jag skulle vara bortskämd:

- Pengar, om mina pengar är slut så är det slut men när det kommer till nödvändiga saker, så får jag till det. Om jag behöver små pengar till att parkera bilen så får jag det, om jag vill ha löst så får jag låna till jag har pengar. MEN kläder, jag handlar alla mina kläder själv MEN när det kommer till, vinter skor, vinter jacka och liknande så betalar mina föräldrar en del av det. Tacksam.
- Saker, trotts att jag inte äger en bil så får jag ta bilen till 99% av all tid men får bara betala bensin själv. Jag har alltid sen jag var ung ALLTID fått skjuts om jag behövt eller blivit hämtad, Jag har fått mycket hjälp hemma med skolan, plugg osv  men det jag är mest tacksam är över alla de resor min familj tagit med mig på. Jag har sett stora delar av världen mer än en gång. Och jag har en hel övervåning för mig själv, jag har fått göra om till en viss gräns när jag vill och framför allt hur jag vill.
- Städa tvätta, mina föräldrar, under den tiden jag inte tvätta tvättade de de jag bad dem om åt mig när jag ville. Men städning där jag jag gjort det mesta själv.


Så kanske, kanske lite bortskämd men inte mycket. Jag blir förbannad på de som säger att jag är pappa betalar flicka, nej det är jag verkligen inte. Jag tar hand om mig själv. 

Men till att komma till saken programet...
För er som inte sätt snabbt nu ni andra hoppa detta.

det går ut på att tio ungdomar som är overkligt bortsämda ska ses, bo och leva tillsammans. Och klara de simpla saker som vi andra gör dagligen fast ändå lite minder. De tävlar om att vinna en resa för den som är kvar sist.
Utröstningen sker av föräldrar som ser vad de gjort och sen väljer den som klarar sig sämst som får åka ut.
Snabbt!



jag har ringat in de jag har en kommentar om, minns inte namnen så PLUS de kanske är fler än jag. 

Grön, Jag tycker att föräldrarna hoppar på han för mycket i båda programmen, det handlar inte om att synas mest i Tv. Själva han.. ja man lägger ju inte märke till han direkt i första men i andra programmet så kommer han igen LITE

Råsa, hon är inte där för att ligga, flirta eller leva lyx och uppmärksamhets liv. Jag tror att hon har fått alldeles för mycket uppmärksamhet av andra att hennes ego stiit sig åt huvudet. Hennes pappa verkar dessutom lite smått blåögd och dum i huvudet som försvarar sin dotter oavsett. 

Röd,jävla söt inte undra på att hans mamma gör allt för han. Han var så så plus jag gillar killar som kan sitt, mans göra liksom. Skulle gärna ta hem han till mig och leka vuxen liv.

Lila, Jag vet inte vad som fick mig att lägga märke till han så, han känns lite " störst bäst och vackrast" man han gör det han ska göra och har sin charm i det också.

Mörk blå, En kille ur skön verkligen, av det jag kunde se MEN det gick över styr MÅNGA gånger. Att skratta till sig uppmärksamhet, att skämta om allt, göra allt till ett skämt fick mig att ifråga sätta hans självförtroende. Det blev för mycket. Jag gillar folk som kan skämta men samtidigt ta saker på allvar när det gäller och inte överdriva. Men någonting jag slogs av var, den killen ska jobba med människor, service. UTAN tvekan.

Ljus blå, "Tragiskt, verkligen tragiskt. Hon kommer aldrig kunna ha ett arbete på den vanliga arbetsmarknaden. Antingen kommer hennes morsa försöja henne i framtiden, eller så kommer skattebetalarna få göra det" Taget ur en kommentar från aftonbladet. 
Det var den mest blåsa, trögaste, egotrippade människa jag sett på länge. Snacka om att leva i en dröm värld.Och det har hon sin mamma att tacka rakt igenom. Det var hennes mamma och hon med råsas pappa som jag blev lack på. 

Jag tyckte det var ett roligt program, intressant och nytt koncept och jag kommer fortsätta kolla. 


Det var någonting nytt, kul att kolla på och jag tyckte det var underhållande och lärorikt för många unga som vuxna. Sen kan jag nog tycka att det kan vara bra för föräldrarna vars barn är med att se på det i efterhand och de ungdomar som är med. 
Det går att se på webben UTAN REKLAM massa massa plus för det.




Dåliga, de som åker ut.. lär de sig någonting ens?
och att deras egna föräldrar är med och bestämmer är väl båda och. INGEN kommer ju vilka skicka ut sitt egna barn eller?
kunde ha vart en till domare som lägger den avgörande rösten och en beteendevetare eller liknande som efteråt talar med föräldrarna om si och så.

Men för mig se värt..

Oj långt inlägg. 

Pusssss



HUMOR



Kommentarer
Postat av: Nilsjennifer

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2011-03-28 @ 08:13:44
URL: http://nilsjennifer.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0