verkligheten är din fantasi,

Detta gör mig fruktansvärt förbannad och får mig att skämmas som männsika!!



Att vi inte skäms?!

Ett sådant enastående, mäktigt och framför allt vackert djur som detta kommer lämna jordens yta inom så kort tid och så lite reagerar vi. En av de största faktorerna till att de försvinner är illegal jak men med dessa människor att de inte får dåligt samvete?

Just i Kina ( om jag minns rätt) så är det värst, där använder man köttet till mat benen använder man för "medicinska skäl" och päls till fint. Allt detta säljs på svarta marknaden. I dagens läge finns det endast 3000 djur kvar, jag skäms över att under min levnads tid kommer detta djur förmodligen försvinna. Vad ska min barn säga, barnbarn? 

SKÄMS PÅ MÄNNISKAN!

Sitter och funderar på om jags ka lägga upp bilder på HUR man flår dessa djur, ska jag eller ska jag inte?
Ni som vill se hur det går till kan gå in HÄR och kolla. VARNING STARKA BILDER!

MEn jag beslöt mig för inte eftersom jag själv höll på och spy när jag såg de hemska bilderna. 



Sökte på google och de flesta bilder som kom upp var på tigrar i fångenskap, sorgligt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0