Jag lockas inte av ditt livliga sätt tvärtom,

Sitter i sängen, har just satt på kaffe så sitter och väntar på att det ska bli klart så ska jag ut och sätt mig på baksidan med mitt kaffe och min cigarett och stirra in i skogen. Se hur den har blivit dystrare för varje dag som närmar sig vintern. 
Jag hatar hösten, jag får samma ont i magen känsla varje år och blir extremt känslig, de mest simpla saker kan göra mig ledsen. Och i år späs den på pga att man inte har skolan, ( med skolan menar jag stabiliteten, rutinerna, vännerna, någonting att göra) jag har ju mitt jobb men jobbar ju så lite så blir inga rutiner direkt... jätte tråkigt, alla jobb jag sökt har man fått nej ifrån, jag är ensam kvar i odlaren nu när alla de som vart mina vänner här flyttat.
Har lite av en känsla av panik över att jag är där jag är. Men man kommer ingenstans utan jobb så det är väl bara att face it. 
Men vet att de mesta av mina känslor som är negativa beror på hösten, jag har det ju bra egentligen, jag har underbara vänner, jag har ett jobb (även om det inte är så många timmar så är de mer än för de som inte har någonting), jag har ett fint hem, ja allt är bra egentligen. Men  jag blir så här när mörkret kommer krypandes och man ser hur skogen utanför mitt fönster sakta blir brunare och brunare, det blir mörkare och mörkare för varje dag man slutar och solen tittar fram allt mer sällan. 
Men jag tror inte att jag är ensam att känna så här, har jag fel?

Men jag vet att stabiliteten kommer snart, ett jobb måste jo för eller senare vilja ha mig eller hur? 
Så egentligen borde jag kanske ta det mer chill se lite mer positivist?

Nä, nu ska jag ta mitt kaffe, kanske ringa upp någon vän snacka lite innan jag går in för  att göra mig i ordning för att jobba. Puss på alla och hoppas ni får en underbar dag.. för det sak jag se till att min blir * blink blink!

För att visa hur det ser ut... här,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0