män upptäckte elden men vi kvinnorna kom på hur man leker med den,

Jag har alltid älskat nyår,ända sen jag var liten. Men i år är jag inte på humör, inte alls. Flask vin + Filippa + film + mjukisar låter som en mycket bra plan. 
Eller varför inte spola tillbaka tiden år 1999-2000. De var mitt bästa nyår någonsin. 

De var min familj, Rbeccas familj och en mysig hemma fest i mälarbaden. Barnen drack obý och läsk, käkade för mycket ships och godis. Och vid tolv slaget stod vi på altanen allesammans. 
De vuxna började fylla glasen med champange och vi barn fylde upp champange glasen med alkohol. 

När klockan slog 00,00 så skrek och ropade alla " GOTT NYTT ÅR "
Jag minns de som om de var igår... Min pappa lutades sig fram till mig kramade mig och sa " gott nytt år gumman. Minns den här kvällen de är få nänniskor som får uppleva ett års byte " ( 99-00 )

Och om jag minns kvällen, jag minns. Efter tolv slaget härjade vi barn vidare men till sist så gav vi vika och när filmen Herkules spelades för andra gången slocknade de flesta.
Låt mig slpola tillbaka, göra om och göra rätt. 

Oavsätt vad som skall göras på nyår ska jag ha min nya blåsa, min nya as mouther sexiga blåsa som jag införskaffade idag.
Den var så snygg att till och med när min älskade granne, östvik kom hit så hådnade de till i braxan på han. Haha!

Har även fixat mitt hår idag. Satt och pillade med de i säker 1,5 timma ikväll. Men nu är de klart allafall. De är tjockt och lagom långt. Ruggit nöjd, eller ja så nöjd man kan bli med de resurser jag hade och med tanken på att jag gjorde de själv. 
HÄr får ni en taskig bild på hur de blev, bilden gör sig inte rättvis men.. 



Imorgon kommer Tild och de ska bli skönt att få prata med en " icke-Eskilstuna bo " en utomståeende som jag vet stöttar mig i alla beslut. 

Men först skall det jobbas, sen kommer hon, sen skall de shoppas, sen skall det gås på bio sen skall de sovas, efterlängtad mouther funking sömn. Och sen skall det jobbas igen... 

Godnatt!

( Östvik, tack för ikväll. Du dyker upp när man minst anar de men när man mest behöver de. Det är som om du känner det. Älskar dig gubben )

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0