,

Oh! den första vännen för veckan är...... (trumvirvell)  Alaa, vilken ära. 

Namn: Alaa
Mitt smeknamn: Alabalich
Ålder: 20
Bostad: Eskilstuna
Jobb/plugg: Jo, man kan nog säga båda.


Alaa och jag har kännt varandra sedan 1:an gymnasiet. Jag minns dagen då vi sågs första gången VÄLDIGT bra.

Alaa hade vart på semester och där med började hon några dagar senare än oss andra frisörer. 
Jag minns hur hon kom  in med sig yviga hår och sitt spraliga humör. 
Vi hade någon dag innan fått poserat framför en dörr framför hela klassen medans våran lärare tog ett kort på oss så han skulle lära sig våra namn lättare. 
Och stackars Alaa som var lite sen fick ställa sig framför hela klassen och posera men blyga, söta coh väldigt skenerade Alaa vägrade och fick där med gå in i rummet brevid. 
Det var så jag la merke till just Alaa.  bästa vänner man bara kan vara. 

Hon var bortrest precis innan mig och jag hade bara chans att få träffa henne EN gång innan jag åkte. De är i sånna lägen man inser vilka som har en sådan stor del i ens liv. Det var många gånger som jag tänkte " NU måste jag bara ringa Alaa och berätta de här" och kom på att hon inte var hemma. 

Alaa är den typen som alltid ställer upp.. Inte bara bara för vänner utan också för andra det är hennes gova men även en börda. Jag vet hur det är att alltid vilja vara den som ställer upp, vara den som har svårt att säga nej osv.
I mina ögon är hon min lilla blatte ängel som jag älskar och dör för.

Vi har jobbat ihop nu tidigare i nästan ett halv år även om lönen inte var den bästa eller jobbet alltid de roligaste så såg man alltid fram emot att gå dit bara för att få träffa henne!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0