ett kapitel som är över i mitt liv,



- Vad är det för ålderskillnad som är okej mellan tjejer och killar när det "träffas"?

- Är det skillnad mellan om en 16-och 22-åring träffas än en 19-och 25åring träffas?

- Vilken ålderskillnad är okej för ett l enkelt ligg?

- Är det okej för tjejer att vilja ha yngre?

- Skulle man reagera starkare om det var en 25+ kvinna som ragga upp en 18åring än om det vore en 25+ man som   raggade upp en 18åring?

Svar på detta?

Skriv gärna eran fundering, vad ni tycker och tror. Så kommer jag med mina senare :) 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk en grabb som går i nian och som får ligga med en erfaren kvinna vid 24 år. Är detta fel om grabben aldrig har mått bättre och är helt berusad av hela händelsen? Men ta samtidigt en man som är 24 bast och ger sig på en tjej som knappt är byxmyndig och hon tycker samma sak att det var det bästa hon vart med om, men ändå känns det fel bara för att det är en "liten" tjej. Är inte hon lika mogen att säga nej till sex om hon inte vill; är grabbar mer mogna?



Om jag skulle vara 15 år nu och ligga med en 24 åring så skulle jag inte må dåligt över det, utan jag skulle tycka det var en häftig upplevelse, så varför skulle det inte kunna finnas tjejer som tycker om äldre killar oavsett hur gammal man är. Allt beror väl på när man börjar fantisera om sex. Vissa vid redan 10 års ålder, och andra vid 20. Finns det egentligen något fel? Om man säger att det är fel med fantasier vid tidig ålder så säger man att människan är skapt fel, eller så säger man att människan som tycker såhär (jag) är en pedofil och borde låsas in. Jag tror på att män vill ha snygga tjejer som ser friska och unga ut MEN samtidigt har mognat så pass mycket så att man kan föra en normal konversation utan att man känner att man hamnat på högstadiet! Vad vill kvinnor ha? Jag tror på att de vill ha snygga killar också men att det är viktigare med en varm uppriktig famn som håller om och aldrig släpper, som ger och vill ta emot kärlek. Någon som hon kan se upp till och vara stoltast över i hela världen. Någon som rak i ryggen visar upp henne för sin omvärld och håller henne närmast. Nån som håller henne i handen och nere på jorden när hon svävar iväg. Nån som kysser henne när hon är osminkad och tycker hon ändå är den vackraste han vet. Nån som vill leva i drömmen med henne och ha världen som lekplats. Nån som har mål och värderingar och står för dem till hundra procent. Nån som väcker henne med en kyss i nacken på morgonen. Nån som skriver jag älskar dig i word på hennes dator som hon ser när han gått till jobbet. Nån som vill äta på dyra restauranger där de delar på en varmrätt för att de egentligen inte har råd, men bara för att de vill sitta i dunklet vid ett tvåmannabord och snudda med varandras fötter under bordet. När det känns som man är en, du och jag. Bara vi alltid. Nån som är hennes och kan övertyga henne att aldrig behöva tvivla på att det är ett faktum. Ni vet, otvingat, kärlek som bara är kärlek!!!

2011-02-03 @ 22:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0