det är som det är,

Denna video är jätte omtalad och fick miljontals tittare på YT på bara en vecka.
Det snackas om att den borde tas bort, att den är för "brutal."

Men jag vet inte riktigt vad jag sak säga om den här videon. 
Jag ser de på två vis. Det är aldrig OK att använda våld mot våld det skapar bara en ond cirkel. 
Detta uppmuntrar på ett visst sätt till att göra en extrem handling om man blivit sexuellt utnyttjad. 
Jag tycker på ett plan hur hon kunde ha gjor den här videon lite mer om att man ska våga ta ställning och anmäla. ( Som hon själv gjorde) Istället för tt man ska " ta lagen i egna händer ".

Men på ett vis, hur många filmer och spel finns de inte som handlar om våld ska alla dessa filmer/spel inte få visas?
Bode då inte alla dessa förbjudas. Det finns till och med spel där man kan köpa sex av horor, spel som går ut på att våldta så många kvinnor som möjligt. Filmer som handlar om seriemördare där de finns scener där de visar hur kvinnor blir brutalt våldagna mördade, ( män liks så). Vad borde då ha hänt med dessa filmer/spel?

Men kan de också vara så att de är ett bra sätt att visa kvinner att de måste stå upp för sig själva mer och visa att de inte kan ta all skit?

Jag har själv en massa delade meningar, vet inte riktigt vad jag ska tycka, kan inte bestämma mig... 
Brukar annars vara ganska bestämd när de kommer tillv ad jag tycker.



Vad tycker ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0