,



Vet inte om jag kan bestämma mig om jag gillar hösten eller om jag hatar den. Tycker det är mysigt med löven, de burriga vädret som medför  de mysiga tjocktröjorna, de mysiga fikastunderna, tända ljus och kanske har med en speciell person att burra in sig under ett täcke med till en film medans man vet att de är kallt utanför. 

Men samtidigt, de blir ju trotts allt kallare, och mörkret ska man ju knappt tala om, höst depritionerna, alla blir lite deppiga av mörkret och kylan, alla dessa extra kläder som ska på, jackor halsdukar, en lördag ute på stan så blir de väldigt kallt med den lilla klänningen och köerna till att hämta ut jacka är ju hemskt. 

Men kan inte bestämma mig,
Vissa dagar/veckor när min höst depriton ( som alltid kommer) är mer påtaglig hatar jag verkligen hösten. 
Men andra dagar, när jag tex sitter på ett fik myser med en varm kopp i handen omgiven av de bästa vänner man kan tänka sig. ÄLskar jag hösten och mysiet och sammanhållningen den medför. 
Vad känner ni? 
Gillar eller inte gilla hösten?


Tycker ändå oavsätt att vintern är bättre än hösten. 
Man vet att de snart vänder, alla är glada öven den äckliga julen, snön, älskade snön, ... alla är bara bättre med vintern.



image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0