visst är de konstigt,





De är tråkigt när man har så mycket läsar att de inte är någon som komenterar. Jag är inte så petig med namn, tycker bara de är kul med kretik oavsätt om de är bra eller dåligt.  KOM IGEN!



Nu har jag allafall, vart på min absolut sista möte... Var på de igår.

När jag satt på de mötet pratade vi väldigt mycket om de år som gått och jag insåg då hur mycket mitt liv har förändrats. 

De är få vänner jag har kvar som jag hade för ett år sedan. De har verkligen förändrats. Jag har soterat ut alla idioter ur min nära krets och har ytterst få kvar men de jag har kvar VET jag kommer ställa upp för mig till 1000. De finns för mig precis som jag finns för dem. De vänner som jag haft senaste 7åren har nu ingen större del eller betydelse i mitt liv. Och de nya vännerna jag funnit är guld värda.

Jag har gått från seriöst förhållande till singel. Har verkligen lärt mig att uppskatta livet som är när man är singel. 
Att man inte har någon som " räddar " en, tröstar en, tar hand och bryr sig om en på de där speciella viset. Har lärt mig att de inte behöver vara så jobbigt. Har lärt mi att ta hand om mig själv och blivit en otroligt stark kvinna (?) av de som avslutade förhållandet och på devistet de blev avslutat. 
Ser mig själv som stark och beslutsam och tycker om mig själv mycket mer. Visst har de vart jobbiga stunder men kan inte låta bli att se de bra som har kommit ut ur de. Känner mig fri, på nå konstigt vis. Fri från ett förflutet som förut aldrig verkade ta slut.

Jag har bytt jobb 3ggr senaste året och genom de så har jag verkligen insett att de är att jobba med männsikor jag vill och kommer göra i framtiden. Visst saknar jag mitt förra jobb ( industri) men de är pga att jag hade de bästa kollegorna man kan tänka sig. Christian och jag hade en grym tid på jobbet, fruktansvärt kul, kunde skämta men kunde samtidigt va seriösa när debövdes. Var effektiva och kunde prata om allt. 

De är nog de tre största faktorerna som har ändrats i mitt liv. De har kommit med positiva och negativa erfarenheter, vissa hade jag gärna skippat och andra hade jag kanske gjort anorlunda. Men man lär sig bara av sina misstag och jag har lärt mig en massa. 

Sen har jag även lärt mig mycket mer om att stå upp för mig själv, inte ta skit och framför allt att inte kassta skit. Jag håller mig på mitt hörn och bryr mig inte så mycket. Drama är inget för mig.. men ändå har dramat en föråga att hitta mig men de är en annan sak, hihi! 


Som livet är nu är jag väldigt nöjd. Jag har få men UNDERBARA vänner, en familj som stöttar och ställer upp för mig, en spännande framtid, ett avslutat förflutet och ett underhållande nuet. Vad mer behöver man? 


Bilder från ett år tillbaka...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0