Idag är en sådan dag...,

Idag är en sådan dag när jag sitter och funderar på va fan jag håller på med igentligen... Sitter och funderar på om jag val rätt väg i livet, har mina beslut lätt mig rätt och är det här thats it?

Jag har alltid drömt att åka och volentärarbete, för erfarenheten och för att göra nytta på samma gång. 

Idag har jag bara lust och packa väskan och ta tummer ur arslet och resa iväg för att få lite perspektiv. 


Hit vill jag åka, jag vill dit och hjälpa, trösta och visa hopp.
Jag lever trotts allt inte världens sämsta liv ändå, även om jag kan tycka det ibland. Känner att jag vill göra nå annat, kanske jag verkligen gör det en dag vem vet. 
Men att bara komma iväg och får perspektiv på livet och på hur andra har det. Känna att jag gjort nytta, att jag kanske hjälpt någon. Jag mår bra av att hjälpa männsikor. Inte för de är samma sak men om en främling stannar mig och frågar någonting så är jag alltid hjälpsam. Tex om de frågar om vägen och jag inte vet, då plockar jag fram Gpsen och gör vad jag kan där. Har jag några små pengar så sjänker jag gärna dem till en behövande på gatan. Trotts att jag inte gillar barn så om jga ser en ledsen unge så hjälper jag den. Tänk om man kunde göra det på "riktigt" en dag. Även om det handlar om några månader bara. Jag tror vi alla tar livet förgivet allt för ofta, att vi är allt för otacksamma och vi uppskattar inte de vi har. Ser inte lyxen vi har framdför oss. Vi gapar gärna efter mer och små bekymmer blir till stora pga av bristen på att ha annat att klaga på....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0