Jag är inte som andra,

visst föredrar alla men är trött på att folk lägger ut två bilder som tex
denna 


Men de säger att man inte ska klanka ner på de som är mulliga att det är både de ena och de andra. 
Man ska vara jävligt försiktig med att klaga på mullighet MEN de är helt OK att klaga på de som är smala?

Jag tycker de är moraliskt fel... Jag tycker det är fel att göra en gämförelse oavsett vilket håll man gör det åt. De är väl lika fittigt att klanka ner på smala? Håller ni inte med...

När jag var yngre fick jag ofta höra att jag var för smal, att jagv ar ett benrangel, aneroxia fall och de ena efter de andra. Men jag har aldrig haft ätstörningar av något salg, jag var smalareän "average" om man kan säga så men jag gick i en normal kurva för att vara mig. Jag var byggd på de viset bara.
Men jag tyckte det var super jobbigt och folk hittade på att jag hade ätstörningar, att de sett de och att jag sagt det men detta var aldrig sant. 

Men precis som att jag var smalare än vanligt så finns de dem som är "större" än "average" men de är så det är och det är bara att gilla läget. Därför tycker jag att de är så jävla fel att göra bilder like dessa. 

Och jag tycker det är komiskt att de tar en bild på en tjej som ser sjuklig ut, en bild som inte är "upp piffad". De tar en dålig bild med flit. 
De är olika vad folk passar i, vissa passar inte att förlora för mycket vikt, vissas ansikten passar inte med att losa de där extra kilona mendans andra de passar.

Men kan inte alla bara få in det vi är alla OLIKA, kan vi inte acceptera det åt BÅDA hållen, vi behöver inte trycka ner någon åt något håll, där har vi felet. 
Om vikt inte skulle diskuteras skulle det heller inte vara ett problem tror jag. Att de diskuteras är just de som får folk att tänka på vikt osv....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0