,

Är ni dömmande? Har ni förutsatta meningar? Lyssnar ni på ryckten och skitsnack?
Hur mycket har man påverkats igentligen om man tänker efter av de man hör om någon innan man faktist låter sig själv lära känan den andre?

Jag vet att de flesta har en ganska fel bild av vem jag är, hur jag är och vad jag gör, vad jag har för värderingar och allt. De flesta har en bild av mig som inte alls stämmer in, eller så har de hört en massa och inte tillåter sig att lära känna den riktiga Filippa. 

Jag har min fasad som jag gärna håller upp länge men det betyder inte att jag inte är mig själv, jag väljer bara att inte avslöja mitt inre och öppna mig, jag väljer att behålla de för mig själv tillsvidare. För de finns så mycket mer än de första och de man bara ser på avstånd. 

Men jag är inte guds barn själv, jag är nog lite dömmande allafall. Jag har dock blivit mycket bättre, men jag är däremot väldigt snabb på att dömma när jag väl pratat. Om jag inte pallar så skiter jag bara i det och lägger ner min energi på peronen. Kanske är jag lite för snabb, de har jag fått lära mig men de blir lätt så. 
Haft oflyt med folk tidigare osm jag digggat från början. 

Jag vet inte om jag vill komma någon vart med de här, men jag satt verkligeh och funderade på detta igår. Hur mycket man har dömt folk innan. Hur mycket folk faktist dömmer. Jag tror att de är mer än man tror.
De är nog tänkvärt allafall, att man sätter sig ner och funderar på hur mycket dömmer jag själv igentligen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0