".... men jag tycker att skuld är ett språk du förstår. "

De finns två saker som har med Kärlek att göra som man brukar säga. Jag tänkte jag skulle säga vad jag känner och tycker om dessa två talesätt.

" Kärleken över vinner allt "
och 
" Äkta kärlek tar aldrig slut "


Det första uttrycket tycker jag stämmer till 50/50. Jag tror inte att två som älskar varadra kan klara allt och fortfarande vara tillsammans efter alla motgångar. Jag tror där emot att deras kärlek kan vara kvar även om de väljer/ tvingas att gå skilda vägar. Jag tro inte på att bara för att man älskar varandra så ska de räcka för att ta en hela vägen i mål.
Kan till och med tro ibland om man älskar varandra för mycket så är chanserna ännu mindre. Att kärleken är för stor för att kunna hanteras. 

Den andra, jag håller med till fullo, äkta kärlek tar aldrig slut. Tror dock ( ja jag moste komma med mitt neggo snack ) att den är fruktansvärt säll synt och ja tror att många missar att fånga den som kan vara den de skulle delat den äkta kärleken med. Men är de äkta så kommer den inte ta slut. Den kommer alltid ligga och vida i hörnet av ens hjärta, långt djupt där inne. Framtiden kanske aldrig får reda på att den ens finns. 

Jag vet inte vad jag tycker om kärlek över huvetaget de är någonting vackaert men så förödande. De är liksom vackert och hämskt på samma gång.

Även när jag var som mest kär hade jag dessa åsikter om kärlek. Jag vet inte om jag någonsin kommer se på de annat än en svaghet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0