1,

Tog upp mina gammla orienteringts tackter idag. Karta, kompass och envisheten var tillbaka... eller nja inte riktigt.
Istället för karta och kompass var det GPS på mobilen.
Istället för spikskorna var de klackar
Istället för att härja runt i skogen var de storstan
Istället för att vara ensam så krylla de av folk
OSV


Bestämde mig för att sova hos mina släcktingar ikväll. De är bara de att de bor en bit från stan, älvsjö, säger de er någonting? 

Aja, alla fall, ståg som ett frågetecken vid stureplans tunnelbana och läser kartan om vart jag ska, att jag där inte frågade om hjälp var för att han som satt i kassa, ja jag fattade inte vad han sa. Hittar rätt tillsist. Väl ute på vichan insåg jag att jag kanske inte valt rätt kläder för de här.

På de oplogade gatorna sprang jag runt i höga klackar, tunn jacka och en rullväska efter mig, en hand väska och en laptop under armen. Ingen hitt!
Folk tittade på mig som om jag vore knäpp. De andra satt i dunjackor och stövlar. Jag irrade runt men till sist hittade jag rätt buss, bara de att jag var tvungen att släpa väsk jäveln en bit. 

Men men fram kom jag och jag gjorde de själv, vilket gör mig otroligt stolt, jag menar liksom,,, jag hittar ju knappt i mitt egna hem. Så när jag väl kom fram så käkade vi nattmacka och pratade lite. 

Nu är jag överdrivet trött och kommer somna, halv sover redan, wtf! 
Ska upp tidigt som fan imorgon, har massa jobb att göra innan jag börjar jobba med shosen. Ska hitta mig något mysigt ställe att sitta på och äta frukost med mig själv och datorn imorgon. Natti! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0