,

Är det okej att tatuera in ens bästa väns namn, pojkvänsflickväns namn, mor och fars namn, syskon, barn, kompis? 

Är nogonting av detta okej?

Helt ärligt så vet jag inte om jag tycker det är helt okej om att man tatuerar in sin pojkväns/flickväns namn eller sin kompis.
Mor,far syskon, barn nja okeej antar jag eller allafall mer okej. Jag har alltid funderat väldigt mytcket över mina tatueringar och jag motsäger mig själv väldigt mycket i de här inlägget kan nog mååååånga tycka men nja...

Jag är mycker för att tatueringar ska betyda. De ska finnas grund till att man väljer att märka sig själv livet ut, eller hur? 

Nu är de ju dock så här, vad som får mig att skriva att jag kanske säger emot mig själv är att jag har båda av de jag skrev va inte så okeej. Inte namn men näst intill. Jag ska förklara nu..

Först tatuerade jag in, tillsammans med min vän. " We did it all " 
De var tillsammmans med min första tjejkompis, min första riktiga tjejkompis. Vi berättade bokstavligen allt för varandra, de var som om vi var systrar. Vi bodde hos varandra omvarannat.
Första gången jag pratade med någon om sex var de on, första gången jag öppnade mig för någon var de hon, första gången jag var ute sent på kvällen var med henne, första ciggen var med henne, första fyllan var med henne, första gången jag skolkade var med henne osv ( Tonnåringar, ni vet ) Men inte bara de hon var den första att veta när jag hade haft sex, hon var den första jag kom till att verkligen älska som vän, hon var den första jag insåg att livet är orättvis med, hon var den första jag smög ut med när jag inte fick, hon var den första med ALLT. Ja ni behöver ju inte överdriva nu när jag säger allt men ni hajar?! 

Tatueringen i sig betyder alla de gånger jag upplevde någonting nytt, de handlarmycker mer om mig än om oss eller henne. Men ändå handlar de otroligt mycket om henne. Hon fattade mig då så som ingen annan. Gud vad jag otroligt och genuint älskade henne och kommer alltid göra. Hon kan ringa mig efter veckor och de är som tiden knappt var emellan oss. ( vi har kontackt idag ). Vet inte om jag får fram vad jag försöker beskriva. Men de är ändå inte hennes namn i tatueringen. Även om den på något vis reprisenerar henne, den är ändå min och min tid mer... 


Sen har jag även en tatuering av mitt ex:s första bokstav.... 
Den är nog lite mer svår förklarad.... jag vet inte ens om jag kan eller någonsin kommer kunna förklara den för någonting. Den gjorde jag efter vi hade gjort slut förvånansvärst nog. 
Om de är för att reprisentera hur farligt mycket jag älskade honom, den tid vi hade eller omde är för att påminna mig om vilken skit han var när de väl gällde vet jag inte själv än. 
Trotts allt så var vi tillsammans i ca 6år och slutet var kanske inte de vackraste historian hörst men ... 
Jag bestämmde mig alla fall efter flera månaders funderingar att göra den. De är nog för mig en lagom blanning av påminnelse av den kärlek vi haft och en påminnelse att de är de det är, haft. För mig beyder den väldigt mycket, kanske som om den kärleken finns där. 
Men jag skrev inte hela namnet men nära nog och de tycker jag ändå knappt är OK. 

Jag anser nu efter mycket funderingar att man aldrig ska skriva någons namn. Jag tycker de är snyggt osv men de måste vara nå mer än bara ett namn...för mig. 
Även om föräldrar, barn syskon alltid kommer finnas där, älska dig för de är illa tvugna så.. nej. 
Om jag får barn vill jag inte ha mitt namn på deras skinn!  

Jävla svammel som bara dyker upp som vanligt...


Håller ni med? 



Kommentarer
Postat av: Emily

Tycker det är helt okej att tatuera in sin familj. Men skulle aldrig tatuera in någon väns/pojkväns namn (om han/hon inte var död och hade betytt mycket för mig och jag ville hedra honom/henne). Min förra bästa vän tatuerade in mitt namn på sin handled när hon var 17, 2 år senare efter allt som hänt har hon den fortfarande kvar trots att det var hon som förstörde mellan oss.. det stör jag mig på faktiskt! men är samtidigt glad att jag var smart nog och inte tatuera in något på mig om henne..

2012-01-24 @ 18:21:25
URL: http://sexoholic.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0