"If u fall, I fall"/ Matilda


FILIPPA WESTERBEG

Filippa är absolut en av dom bästa människorna i mitt liv. Det är en av få som jag kan säga att jag verkligen litar på till 100%, hur ofta kan man säga att man litar på nån till 100% egentligen? Förutom din familj då.
Man lär sig mycket från riktiga vänner, hon inspirerar mig varje dag till att bli en starkare människa, ta tag i mina problem, utvecklas och lära mig av mina misstag istället för att gräva ner sig i dom. Alla har vi olika problem av olika slag, ingen är perfekt , eller? Den som framställer sig själv som perfekt är nog även den som är minst perfekt av oss alla, den som letar felen hos alla andra för att komma undan från en jobbig situation.
Men varför har människor såå lätt att dömma andra människor. Ingen är ju perfekt, klart vi kan hitta fel hos ALLA. Och personen du pratar om har du förmodligen aldrig pratat med i verkligheten, dvs nykter och i normalt tillstånd. Eller så har du förmodligen inte hört båda sidorna av en situation. Men det är så lätt att dömma folk efter rykten, vi spekulerar om vad vi tror, vad vi hört osv.. men det är nästan aldrig som du tror.. ändå gör vi det hela tiden, och sprider rykterna vidare. Ofta lägger man mycket energi på sådant för att vi älskar drama. Men hur ofta lägger vi energi på det vi har istället och talar om för dom som verkligen betyder sjukt mycket för oss och som får våran vardag att gå runt hur mycket dom betyder för oss?


En ärlig vän som bryr sig och som stöttar dig i alla lägen och ”got your back” när det händer nått, vad som än händer och som bevarar dina kanske djupaste hemligheter är värt så mycket. Hur många gånger har man inte blivit huggen i ryggen av dom vi kallar vänner och fått ångrat tiden man spenderat där, ställt upp för den, kallat den för bästa vän men när fel situation uppstår så får du ingenting tillbaka.
Och hur många gånger har man inte satt en kille alldeles för mycket framför vänner, tofflat och satt den framför våra finaste vänner, flyktigt kär som galet kär, du kommer att ångra dig.
Jag har alltid sagt ”man kan inte lita på nån” men när du nån gång hittar nån du verkligen kan säga så om ska du hålla hårt i den.


Jag har alltid varit den som tror att jag klarat av att umgåtts i helt olika kretsar. Jag har alltid haft mina nära och kära där jag alltid kan vara mig själv och där jag egentligen mår som bäst, och som jag alltid vet finns för mig. Men jag har även alltid haft mycket andra vänner i andra kretsar, där jag i slutändan kanske inte alls mår så bra. Man tror att man alltid har kontrollen, men tro mig, du kommer att tappa den. Och där kan jag verkligen stå för ”lita inte på nån.”. förvänta dig aldrig någonting. Och en efter en kommer du förlora människor i ditt liv du faktiskt bryr dig om och som bryr sig om dig, för vad? Ja för vad.. för att ha kul, "leva livet", låta folk i din närhet se dig förändras till nån du inte är, svika din familj, dina vänner och dom du bryr dig om.

På nått sätt måste vi lära oss att hantera våra problem och motgångar på rätt sätt. Annars kommer dom slå tillbaka till dig förr eller senare. Det gäller bara att vi vaknar upp i tid och är beredda att möta våra känslor och vårat förflutna och jobba på det.

Men tänk den personen som ALLTID står där, hur mycket dåligt du än gjort, hur dåligt du än betett dig, står alltid kvar och stöttar dig, accepterar dig för den du är och tror på dig, det betyder en hel del.
"Vi vet inte vad vi har förrän vi förlorar det." Jag har gjort det misstaget för många gånger. Därför har jag sagt till mig själv att aldrig göra det misstaget igen Lägg energi på rätt personer och uppskatta dom vänner som uppskattar dig.  "treat the people you love like you wanna be loved."

Filippa är för mig allt detta, min bästa vän och min andra halva. Hon är dessutom galen (på ett bra sätt,haha!), har humor och jag skrattar alltid så jag får ont i magen när jag är med henne, helt underbar. ville bara säga det:) Hon får väl gå in o läsa detta:)
Puss på dig Filippa westerberg <3

LOVE. / MATILDA






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0